مصاحبه با محمد امیری

مصاحبه با محمد امیری؛ نیروی انسانی سرمایه واقعی هر سازمان

«حواس‌تون به نیروهاتون باشه. نیروها سرمایه اصلی سازمان‌تون هستن.»

این جمله، نه فقط یک توصیه مدیریتی، بلکه خلاصه‌ایه از باور عمیق محمد امیری، مدیر منابع انسانی گروه بین‌المللی آکا و پژوهشگر حوزه منابع انسانی، درباره اهمیت نیروی انسانی در مسیر رشد هر سازمان؛ محمد امیری معتقده در هر سازمانی، حال خوب نیروها و کیفیت ارتباط بین اون‌هاست که به رشد واقعی شرکت معنا می‌بخشه؛ موضوعی که در جریان همکاری با تیم کامزی، به‌خوبی برای اون و همکارانش ثابت شد.

چه چالشی در شرکت شما باعث شد به فکر برگزاری یک رویداد تیم‌سازی بیفتین؟

وقتی از محمد امیری پرسیدیم چه چیزی اون رو به فکر برگزاری یک رویداد تیم ‌سازی همراه با سفر سازمانی انداخت، خیلی ساده و شفاف گفت:

«ما دیدیم که تیم، زیر فشار کار داره فرسوده می‌شه؛ نیاز بود حال بچه‌ها بهتر بشه، از حجم بار ذهنی و کاری فاصله بگیرن و در یک فضای راحت‌تر، همدیگه رو بهتر بشناسن؛ حتی از نظر تیپ‌های شخصیتی.»

فرایند برنامه و اجرای رویداد از سمت کامزی چطور بود؟ آیا تیم شما درگیر این فرایند شد؟

امیری از لحظه‌های اول تصمیم‌گیری گفت؛ جایی که طبیعی بود کمی نگرانی هم در دل مدیر منابع انسانی وجود داشته باشه؛

«استرس زیادی داشتم؛ مدام با خودم کلنجار می‌رفتم که نکنه بچه‌ها خوششون نیاد، نکنه هزینه‌ای که می‌پردازیم بی‌نتیجه بمونه… ولی وقتی کار را با کامزی شروع کردیم، برنامه‌ریزی‌ها دقیق پیش رفت. حتی چک لیست تهیه کردیم و در نهایت، نتیجه‌ای که گرفتیم، ارزشش از چیزی که فکر می‌کردم خیلی بیشتر بود؛ هم برای حال خوب بچه‌ها، هم برای سازمان.»

لحظه‌ای خاص یا خاطره‌ای که در این رویداد برای شما و تیم‌تون به یادماندنی شد، چی بود؟

در پاسخ به این سوال آقای امیری با لبخند از لحظه‌ای خاص در این رویداد تیم‌سازی یاد کرد؛ یک بازی ساده اما تاثیرگذار در دل کوه و جنگل؛

«یکی از بچه‌ها چشم‌بسته بود، یارش باید راهنماییش می‌کرد تا به مقصد برسه. بازی، خلاصه‌ی واقعی همکاری و اعتماد بود. بچه‌ها استرس داشتن اما بالاخره تونستن کنار هم راه درست رو پیدا کنن.»

از نظر شما، برگزاری چنین رویدادهایی چه نقشی در افزایش رضایت شغلی و بهره‌وری کارکنان داره؟

از آقایی امیری سوال شد این رویدادها چقدر در رضایت شغلی نیروها اثرگذارن. پاسخش هوشمندانه بود؛

«حقوق و آموزش و بازخورد، مهمه؛ اما کافی نیست! تیم‌سازی، اون حلقه‌ی تکمیل‌کننده‌ایه که به آدم‌ها حس تعلق، انگیزه و همکاری واقعی می‌ده. اینجاست که می‌بینی چطور می‌شه از دل همین ارتباطات، بهره‌وری و رضایت واقعی در سازمان شکل بگیره.»

اگه مایل باشین فقط یک جمله درباره تجربه‌تون با کامزی بگین، اون جمله چی خواهد بود؟

در پایان گفتگو، از محمد امیری خواستیم در یک جمله، تجربه‌ی همکاری با کامزی رو خلاصه کنه؛ و اون خیلی ساده و قاطع گفت؛

«تجربه کامزی دقیقا تجربه‌ایه که باید تکرار بشه و تکمیل‌کننده این پازلِ مسیر سازمان هست.»

سازمان‌هایی که برای حال خوب تیم‌هاشون وقت و برنامه‌ریزی صرف می‌کنن، در واقع دارن روی آینده‌ی پایدار خودشون سرمایه‌گذاری می‌کنن. تجربه همکاری آکا با کامزی، نشون داد که «تیم‌سازی» نه یک هزینه اضافی، بلکه راهیه برای ساختن انگیزه، همدلی و تعلق؛ همون سرمایه‌ی واقعی که هر سازمانی برای ماندگاری و رشد به اون نیاز داره.

۰ ۰ رای‌ها
امتیاز شما به این مطلب

اشتراک‌گذاری:

Picture of تحریریه کامزی
تحریریه کامزی
ما اینجاییم تا براتون از تیم‌سازی، رویدادهای سازمانی و سفر بگیم، با نگاهی نو!

ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند باشین

ارسال دیدگاه

دریافت ایمیل اطلاع رسانی
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات